طراحی و پشتیبانی سایت

طراحی سایت، پشتیبانی سایت،طراحی گرافیکی، گرافیک چاپی و ...

طراحی و پشتیبانی سایت

طراحی سایت، پشتیبانی سایت،طراحی گرافیکی، گرافیک چاپی و ...

قیف فروش (Sales Funnel) چیست؟

https://pezhvakweb.ir/wp-content/uploads/2017/09/1121loJRaedvCCgisnPb3Vm6-923x400.png

قیف فروش مناسبی که به طریق درستی پیکربندی شود می‌تواند بازاریابی‌تان را خودکار کرده و به شما در ارتقای درآمدتان به شیوه خودکار کمک کند.

یکی از مفاهیم اصلی در صنعت بازاریابی دیجیتال، قیف فروش است. با وجود عجیب و غریب بودنش، می‌تواند یک شبه، یک کسب‌وکار را از هیچ و حالت ناشناخته به یک ماشین کسب‌وکار چند میلیون دلاری، با سیل عظیمی از مخاطبان تبدیل کند. در حقیقت متخصصان ماهری شغل خود را حول پیاده‌سازی این مفهوم برای کسب‌وکارها شکل داده اند.

قیف فروش، شبیه به قیف معمولی‌ است چرا که در فروش نیز چیزی شبیه به فیلتر شدن رخ می‌دهد. در بالای قیف بازدیدکنندگان بسیاری وجود دارد که ممکن است وارد قیف شوند اما برخلاف قیف معمولی تمام آنچه وارد قیف می‌شود به انتها نمی‌رسد.

در اتوماسیون بازاریابی، اغلب قیف فروش را به صورت یک فرآیند چند مرحله‌ای چند منظوره توصیف می‌کنند که در طی آن مشتری بالقوه به مشتری بالفعل تبدیل می‌شود. قیف فروش، چند مرحله‌ای می باشد، چراکه مخاطب از فاز آگاهی نسبت به برند تا فاز اقدام به خرید کردن باید مراحل متعددی را طی کند.

ایمیل‌های گرم پشت سرهم شامل مواردی مثل داستان‌های ارزش محور شخصی سازی شده، آموزش و حتی ترغیب مخاطبان به سمت وبینارها و البته پیشنهادات محصول، همه‌ی اینها در طی روزها و هفته‌ها انجام می پذیرند. حقیقت این است که بسیاری از مشتریان بالقوه در ابتدا از وب‌سایتتان خرید نمی‌کنند به خصوص اگر همین امروز با برند شما آشنا شده باشند؛ به زمان نیاز است. بنابراین قیف فروش یک فرآیند چند منظوره است. چراکه طیفی از تجارب رابطه‌سازی و برقرارکردن ارتباط وجود دارد که طی چندین مرحله رخ می‌دهد.

 

خواندن کامل مقاله:

https://pezhvakweb.ir/whats-the-sales-funnel

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.