طراحی و پشتیبانی سایت

طراحی سایت، پشتیبانی سایت،طراحی گرافیکی، گرافیک چاپی و ...

طراحی و پشتیبانی سایت

طراحی سایت، پشتیبانی سایت،طراحی گرافیکی، گرافیک چاپی و ...

بهینه‌سازی صفحات وب از دید واکنش کاربران


شناسایی واکنش کاربران نسبت به طراحی شما، جز اصول مهمی است که باید روی آن مطالعات و آزمایشات زیادی انجام داد. اینکه کاربران و مخاطبان به رنگ‌ها چه واکنشی می‌دهند؟ کلمات را برای خود چگونه معنی می‌کنند؟ چطور فکر می‌کنند؟ سطح انتظار و فهمشان چطور تعریف می‌شود؟ یا تا چه حد صبور هستند؟ و… همه و همه سوالاتی در این زمینه هستند تا شما را در مسیر درستی از ایجاد ارتباط با مخاطب قرار دهند. همانطور که مشاهده می‌کنید در برابر عمل شما در طراحی صفحات وب و تولید محتوا، عکس العمل های زیادی وجود دارد که آنالیز آن‌ها به شما کمک می‌کند تا بهتر فکر کنید، بهتر طراحی کنید و بهتر ارتباط برقرار کنید.

پس وقتی با کاربران درست ارتباط برقرار کنید آنها جذب می‌شوند و عملی که شما می‌خواهید را انجام می‌دهند. بدین‌ترتیب در راستای این آنالیزها، به بررسی یک تجربه در بهینه‌سازی صفحات وب و فرود می‌پردازیم:

Union Mission Ministries یک بنیاد خیریه با قدمت ۱۲۰ سال است که در راستای کمک به فقیران و بی‌خانمان‌ها به انجام امور خیریه و جمع‌آوری کمک‌های مالی، معنوی و نیروی انسانی می‌پردازد. چندی پیش این بنیاد در پروژه طراحی مجدد وب‌سایت خود تصمیم می‌گیرد برای تعامل و ایجاد اشتراک هر چه بیشتر، صفحات را بهینه سازی و تاثیرگذارتر کند.

  • فرآیند طراحی فرضیه A/B Testing:

UMM به منظور جذب داوطلبین بیشتر و جمع‌آوری میزان بیشتری از کمک‌های نقدی به بازخوانی طراحی صفحه اصلی وب‌سایت پرداخت و در این راستا دکمه‌های فراخوان این صفحه را بررسی کرد و تصمیم گرفت این دکمه‌های فراخوان (call to action) را خواناتر کند. بدین‌ترتیب دکمه‌‌ای با عنوان “Give” در اولویت کار قرار گرفت. ترجیح بر این شد تا این دکمه به دو دکمه مجزای “Donate” و “Ways to Give” تبدیل شود و این حالت به نسبت حالت قبل بررسی شود. زیرا این دکمه به تنهایی حق مطلب را ادا نمی‌کرد.

  • فرضیه A/B Testing:

به دلیل اینکه دسته‌های هدایت کننده یا همان تب‌ها نمی‌توانستند کاربران ورودی به صفحه اصلی را به درستی هدایت کنند و این هدایت نیازمند جزییات بیشتری بود، یک دکمه حذف و دو دکمه اضافه شد.

حالت A : وجود یک دکمه “Give” برای هدایت کاربران مشتاق به همیاری.

حالت B: وجود دو دکمه “Donate”(هدیه دادن) و “Ways to give”(روش‌هایی برای پرداخت) .

بهینه‌سازی صفحات وب

 

برای مشاهده مقاله کامل به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://pezhvakweb.ir/optimizing-with-customer-reactions

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.